A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

Utolsó kommentek:

Ágika82 2015.04.14. 17:13:12

A kedvenc még hogy most azonnal kell valami nekik és persze pont akkor amikor iszonyú sok a meló, aztán ráért volna két hét múlva meg az hogy 10 éve dolgozol egy cégnél ismered kívül belül de nem léptetnek elő inkább felvesznek valaki mást akit fél évig tanítanak be arra amit te öt perc alatt megoldottál már százszor azelőtt (ja és vállon is veregettek érte hogy de ügyi vagy), persze az új kolléga családtag vagy barát. Ja a fő kedvenc hogy sajnos nincs pénz fizetésemelésre vagy csúszik a fizu csak éppen most vett a feleségének egy 10 millás kocsit és te veszed át a futártól csomagot amiben 6 üveg bort rendelt 120.000 forintért.

Bejegyzés: Mit tegyél, ha vezetőként az őrületbe szeretnéd kergetni a beosztottaidat?

n_eszter 2015.02.24. 21:12:57

@MegmondoKaresz: Lehet, hogy egyiken sem.

Azt viszont biztos, hogy Magyarországon a KKV-k jó része úgy köt milliós szerződéseket, vagy úgy rendel és fizet esetleg előleget cégeknek, hogy nem veszi a fáradtságot, hogy utánanézzen a cég hátterének. Vagy mert nem tudja mit kellene néznie, vagy mert úgy gondolja, neki erre nincs ideje.

Annak pedig ha mellényúl, és nem ellenőriz előre, akár lehet az is következménye, hogy ő is bukik a beszállítóval együtt.
Vannak esetek, amikor még a legnagyobb óvatosság mellett is bekövetkezik a baj, nincsenek tökéletes és tuti megoldások, de ettől függetlenül amit lehet, azt meg kell tenni, hogy csökkentsük a kockázatot.

Bejegyzés: Éljen a Buda-Cash story! Ébresztő!

MegmondoKaresz 2015.02.24. 20:27:05

Ok, és melyik ponton bukott volna meg a Buda-cash, mondjuk egy héttel ezelőtt??

Bejegyzés: Éljen a Buda-Cash story! Ébresztő!

Hertay Ákos · http://kkv-ugyvitel.blog.hu 2015.02.16. 09:16:50

A referenciák veszélyes dolog. Önjelölt marketing-guruk referencia cégeit szoktam lecsekkolni, hogy vajon mekkora forgalomnövekedést értek el az utóbbi években, mennyire szakadt rá a bőség a tulajdonosokra és a vevőkre.

Utána elszomorodom, hogy majdnem mind durván veszteségesek és ezt csak tovább fokozták.

Bejegyzés: Milyen szempontok szerint értékeljük a tenderajánlatokat?

Nickerer 2015.01.28. 07:51:08

Észrevételem a visszaigazolással kapcsolatban:
direkt be van állítva, az az alapértelmezés, hogy egyetlen levelet sem igazolok vissza (nem is látom a kérést).

Az ok: sokszor csak átfutom a leveleket, mert pl. épp bekapok egy szendvicset, vagy sorban állok. Nincs időm válaszolni, intézkedni.

Ha visszaigazolom, hogy láttam a levelet, és válaszolok rá (és intézkedem) a dolgaim végeztével, pl. 6-8 óra múlva, akkor bunkónak tűnök, aki őt semmibe veszi, órákon át váratja (pedig olvasta a levelet).

Ha nincs visszajelzés, akkor hiheti azt, hogy nem olvastam a levelét, ezért nem válaszolok, majd kap választ, ha olvastam. És vár türelemmel.

Bejegyzés: Email etikett nem csak beszerzőknek és cégvezetőknek

Hertay Ákos · http://kkv-ugyvitel.blog.hu 2015.01.26. 09:38:52

Ha nem is beszerzés, de számlázás témában tudok hozzá szólni. Azt vettem észre, hogy ha a számláidat újrafelhasznált papírra nyomtatod, akkor az kellően kilóg az összes többi számla közül, hogy észrevegyék és nagyobb valószínűséggel érkezik meg időben a pénz ;)

Bejegyzés: Beszerzés és környezettudatosság: álom vagy valóság?

Nickerer 2015.01.10. 23:53:41

@Cormorant: Neked asszisztensre van szükséged, aki megszűri a feladatokat. Te csinálhatod a fontosakat, amiket csak te tudsz megoldani. Jó, ha nem szakítanak közbe. Tapasztalatból tudom, hogy 15-20 perc is visszarázódni, ez pedig elvesztegetett idő.
Te bevonulsz a barlangodba hatékonyan dolgozni, az asszisztens meg kezeli a beeső sürgős ügyeket. Amikor szünetet tartasz, akkor tájékoztat.
Aki sokat markol, kedveset fog - tartja egy mondásunk is. Meg egy fenékkel nem lehet több lovat megülni. Meg Picasso is tudott festeni, mégse vele festették a retyót.

Bejegyzés: A 9 leggyakoribb időgazdálkodási hiba

n_eszter 2015.01.08. 09:40:09

@is: köszönöm a hozzászólásod! A fenti az én véleményem. Nem kell vele egyetérteni. :)
Lehet, hogy te olyan bennfentes információkkal rendelkezel, amiből az általad leírtak egyértelműek, de ez persze nem derül ki a "nevedből".

Bejegyzés: Sziget árdrágulás, avagy a beszállítói kommunikáció tipikus elemei

is 2015.01.08. 09:26:31

Egeszen okos embernek latszol. Tehat nyilvan megertetted, hogy a programkinalat fejlesztese az azt jelenti, hogy harmadvonali, minden fesztivalra orommel elmeno olcso zenekarok helyett, elso osztalyu, meno, de arait folyton emelo, es eleg fesztivalajanlattal rendelkezo bandak idehozasa a cel. Ebbol minden kovetkezik, amit te itt szet akartal cincalni.

Nem kellene az olvasoidat ennyire hulyenek nezni, hogy a fenti osszefugges helyett zavaros osszevissza posztokat irogatsz.

Bejegyzés: Sziget árdrágulás, avagy a beszállítói kommunikáció tipikus elemei

Kekeckokec 2014.11.23. 17:50:02

Egy héten többször is előfordul, hogy én megyek el utoljára.
Hétvégén, sőt éjjel is dolgozom.
Gyakoriak a határidő-túllépések.
Nem tudom kivenni az éves szabadságomat, évek óta.
Olyan feladatokat is elvégzek, amelyeket más is meg tudna csinálni.
Alkalmazott vagyok.

Bejegyzés: 7 jel, amikor jobb, ha új munkatársat veszel fel

Hertay Ákos · http://kkv-ugyvitel.blog.hu 2014.11.20. 07:45:57

Jó cikk, gratula! A kritikához még egy fontos kiegészítés: mindig az elvégezett munkát kritizáljuk, sohasem az embert!

Bejegyzés: Csapatot akarsz? Felejtsd el az építő kritikát!

n_eszter 2014.11.13. 23:03:56

@Hertay Ákos: :) Ez így igaz. Egy a probléma, hogy ez mindig akkor válik csak valódi témává, ha már aktuális és SOS kell megoldani. Akkor meg már kicsit késő.

Bejegyzés: 7 jel, amikor jobb, ha új munkatársat veszel fel

Hertay Ákos · http://kkv-ugyvitel.blog.hu 2014.11.13. 09:14:36

Minél több a kolléga, annál fontosabb a precízen irányított kommunikáció a cégen belüli információ-áramlás. Főleg az utóbbi, hogy mindenki hozzáférjen a munkájához szükséges adatokhoz és ne kelljen arra várni, hogy Gizike átküldje azt az Excel file-t e-mailben, aminek az utolsó verziója csak nála érthető el. Mert a kollégát és a főnököt is helyettesíteni kell egyszer.

Bejegyzés: 7 jel, amikor jobb, ha új munkatársat veszel fel

csőcsere 2014.11.12. 20:21:01

Mindezekre a jelekre megoldás: emelj árat.
Még egy alkalmazottal csak a fejetlenseget növeled. A költségek csak emelkednek, a munkamennyiség nem csökken.
Emelj árat.

Bejegyzés: 7 jel, amikor jobb, ha új munkatársat veszel fel

WebZ 2014.10.28. 17:01:09

Kiváló bejegyzés, tanítani kellene! Még annyit hozzá lehetne tenni, hogy ha magasnak találjuk az adóterheket, az nem biztos, hogy csak az állam hibája. Ha nem profitképes vállalatot hozunk létre - nem értünk a saját cégünk vezetéséhez -, az nem az alkalmazottak hibája, ezért ne is büntessük őket a bejelentés elmulasztásával, vagy az alul-bérezéssel.

Bejegyzés: Mielőtt új munkatársat vennél fel, gondold végig ezt a 7 szempontot!

2014.08.27. 12:47:00

Megoldás 3 (arra az esetre, ha óvatlanul igent mondtál): tedd ki megad elé az órádat, és egy perc után közöld a másikkal hogy letelt a kért egy perc, majd alkalmazd a Megoldás 1-et

Bejegyzés: Tudod, melyik az a kérdés, amelyiktől a legjobban menekülnöd kell az üzleti életben?

manager2008 2014.08.27. 12:45:47

Egyszerűbb megoldást választottam. Felvettem egy bombázó titkárnőt (de olyat aki nem volt az esetem)és egy csomó egyszerű feladatban adtam neki hatáskört. Imádtak vele csevegni és mivel volt lehetősége a megoldásra is, nekem már nem kellett foglalkozni a partnerekkel. Még jobb lett volna kettő. A béréhez képest sokkal komolyabb feladatokat is képes volt megoldani, mert ha elakadt, vagy nem találta a megoldást vele én is szívesen beszéltem és segítettem neki. A partnerek pedig nem voltak megsértődve hogy nem fogadtam őket.

Bejegyzés: Tudod, melyik az a kérdés, amelyiktől a legjobban menekülnöd kell az üzleti életben?

fogyasztói magastartás 2014.08.27. 12:44:16

Ez a poszt pontosan arra alkalmas, hogy bemutasson egy rossz vezetői hozzáállást.

Ha jó vezető vagy, nem tesznek fel ilyen kérdéseket. Hogy hogy éred el ezt, na az az én titkom marad.

Aki nem vezető, annak pedig azt tudom mondani, hogy bizony a csapatmunka megkívánja a multitaskingot. Viszont jó csapatban nincs ilyen ad-hoc kérdezősködés: a csapat hamar segít abban, hogy is kell ezt csinálni. A jó csapatot pedig megintcsak a vezetőnek kell felépíteni.

A titok egyik oldala, hogy a HR-es csajszi a közelébe nem mehet az osztályodnak, sem az új felvételiseknél, sem később....

Bejegyzés: Tudod, melyik az a kérdés, amelyiktől a legjobban menekülnöd kell az üzleti életben?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.27. 08:33:59

Az én munkám olyan, hogy egyrészt iszonyú aprólékos, részletekre odafigyelés igénylő, piszmogós meló, másrészt a fél cég hozzánk rohan mindenféle óhajjal-sóhajjal, napi 3-4 megbeszélésre kell menni, stb... elég nehéz a kettőt összeegyeztetni. Újabban én is bevezettem a "kérem ne zavarjanak" táblát az asztalomon, kikapcsolom a telefont-emailt-csetet és bedugom a fülembe a zenét. De a legfontosabb: megtanultam, hogy mindig, mindenki dolga-baja ráér. Soha senkinek nem annyira fontos a kérdése, hogy nem tud egy-két órát várni a válaszra.

Bejegyzés: Tudod, melyik az a kérdés, amelyiktől a legjobban menekülnöd kell az üzleti életben?
süti beállítások módosítása