A január 6-i Sziget jegyek áremelkedéséről szóló index cikkben jól megfigyelhetőek, azok a fordulatok, amikkel általában a beszállítók élni szoktak, ha elszánják magukat, hogy áremelési szándékukat bejelentsék a vevők felé.
Mik ezek?
1, Olyan érveket hoznak, amik amúgy is benne vannak a köztudatban
Amikor előállnak az áremelési szándékukkal minden aktuális, médiában napi szinten hangoztatott rossz hírt előhoznak, ami csak akár egy hajszálnyit is hozzákapcsolható a termékükhöz, szolgáltatásukhoz.
Mik ezek az indokok mostanában?
1, lemezpiac/ építőipar/könyvkereskedelem/elektronikai ipar/stb.. lejtmenete
2, konkurencia erősödése miatt beszerzési áraik nőnek (itt pl.: fellépők díjai)
3, nőtt az euro árfolyam és nem kalkuláltak ezzel
4, nőttek az üzemanyagköltségek
5, útdíjakat vezettek be, stb.
2, Érvek utáni első verzió a kompenzálásra, hogy terveik szerint ez majd innovációra, fejlesztésre fordítják
idézet a fenti cikkből:"A szervezők ígérete szerint az idei áremelésből származó többletbevételt teljes egészében a programkínálat fejlesztésére fordítják."
Csak halkan kérdezem meg:
1,Most akkor fejlesztés vagy költségnövekedés
Értem én, hogy nőttek a költségeik, de akkor most valóban nőttek a költségeik és kell a plusz pénz vagy ez a fejlesztésre kell?
Vagy csak véletlen rosszul fejezték ki magukat?
2, A fellépőknek a lemezkiadások csökkenése miatt forgalomkiesésük keletkezett és a fesztiválokból akarnak megélni, ezért emelik az áraikat
Ha kevesebb pénz folyik be a zenészeknek, és ebből akarnak megélni, nem minden lehetőséget megragadnak, hogy felléphessenek?
3, Van a szervezőknek más esélye a profit növelésére?
Esetleg megfordult az valakinek a fejében, hogy (az egyébként nyereséges éves záró) Sziget Kft. hogyan tudja egy teltházas rendezvény bevételeit és profitját növelni?
Ha több ember nem tud bemenni a rendezvényre, akkor csak az árat lehet emelni, ugye?
Persze ez nem jelenti azt, hogy aki eddig elment rá, az a pár ezer forintos emelkedés hatására most otthon marad, hiszen ez egy életstílus lett. De azért nem biztos, hogy mindenkit teljesen hülyének kellene nézni.
Németh Eszter
Beszerzésfejlesztési tanácsadó
www.facebook.com/megszallottbeszerzok