A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

Tudod, mi a céged első számú vészjelzője?

2014. december 09. 23:48 - n_eszter

Ha ez nincs, légy résen!

A cégvezetők, vezetők néha hajlamosak elfeledkezni arról, hogy a munkatársak elsősorban emberek és csak másodsorban munkavállalók. 
Miért kellene, hogy ez Téged, mint cégvezetőt érdekeljen? Miért mondom ezt, amikor a legtöbb munkáltató abból indul ki, hogy mindenki pótolható?
Mert meg vagyok róla győződve, hogy nagyot buknak ezen a hozzáálláson! 

Van egyetlen olyan dolog, amin akár milliókat is veszíthetsz, ha nem figyelsz oda a jelekre, és egyszerű lego daraboknak tekinted az embereidet, akiket a másodperc tört része alatt kicserélsz.

ceged_elsoszami_veszjelzoje.jpg 

 

Ha a cégedben a munkatársak reggelente búskomor arccal érkeznek, és ez így van a hét minden napján, ha hétfőn reggel már a pénteket várják, ha már egymáshoz sincs egyetlen kedves szavuk sem és csak panaszkodnak, és hetek óta senkinek az arcán nem láttál egyetlen vidám mosolyt sem, nemhogy nevetést nem hallottál, akkor légy résen!

A céged első számú vészjelzője, ha eltűnik a nevetés a mindennapokból.

Látom, ahogy most sokan rázzák a fejüket, és azt gondolják, hogy ez normális dolog, hogy az emberek nem szeretnek dolgozni, és bennük van a hiba. Vannak, akik úgy gondolják, hogy a munkahely nem is kell, hogy a vidámságról, jókedvről is szóljon.

Ha eddig Te is így gondoltad, akkor figyelj, és gondolkodj el a következőkön:

1, Te magad akkor tudsz jól dolgozni, ha dúlsz-fúlsz valamin, vagy ha jó kedved van?

Gondolom, ez nem a hónap kérdése volt, és te is tudod a választ, ha végiggondolod. Miért hiszed akkor, hogy más emberek hatékonyságát nem befolyásolja az, hogy milyen kedvvel állnak neki dolgozni. 

2, Szerinted mivel tölti az a munkavállaló az idejét, aki már reggel azon sóhajtozik, hogy mikor lesz már vége a munkaidőnek?

Ha arra tippelsz, hogy az óráját lesi, akkor nyertél. Mit nem csinál akkor, ezzel egy időben? Naná, hogy nem hatékonyan dolgozik.

Korábbi időszak munkahelyi tapasztalata örök tanulság volt számomra azzal kapcsolatban, hogy hogyan ne bánjon valaki az embereivel vezetőként, ha azt akarja, hogy haladjon a munka. A kedves vezető kolléga minden reggel azzal kezdte, hogy jól lehordta az embereit, majd elballagott kitudja hová, (de nem dolgozni, mert az egyértelműen kiderült abból, hogy abszolút nem volt képben a dolgokat illetően) majd miután visszajött megismételte ugyanezt. A munkatársak fele a WC-ben bőgött, a másik fele, meg egész nap búvalbélelten bámulta a monitort. Persze, láss csodát, egyik hónapban sem végeztek határidőre az adott havi zárási feladatokkal.

Ha a főnökei kérdeztek valamit, maga helyett mást küldött válaszolni. Ha hiba történt, mindig volt valaki, akire rákenje. A vezető kolléga távozása után még évekkel is fogalom volt a cégnél, na, nem a jó híréről. 

Persze nem kell ennyire a szélsőségekig elmenni. Csak azért hoztam ezt a példát, mert ez valóban nagyon jól szemlélteti, hogy a munkavállaló is ember, és ha rosszul érzi magát egy helyzetben, nem tud teljesíteni.

3, Ok, de mi van akkor, ha tényleg nem végzik el a munkájukat az embereim és jogos a noszogatás?

Jó kérdés! Biztos, hogy jó embereket vettél fel? Ha igen, akkor két eset lehetséges:

A, nem tudják pontosan mi a feladatuk

B, valami akadályozza őket az elvégzésében

Mindkét esetben csak te tudsz segíteni rajtuk vezetőként, de nem a szidalmazással, veszekedéssel.

Ha nem jó embert vettél fel, akkor meg cserélni kell. De ehhez tudni kell, milyen feladatra szeretnél munkatársat.

Ha beszerzésre, akkor ezt a bejegyzést mindenképpen olvasd el előtte:

Ne vegyél fel addig beszerzőt, amíg ezt nem olvastad!

 

 Németh Eszter

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

www.hatekonybeszerzes.hu

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr66950911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása