A legtöbb egyéni vállalkozó mostohán bánik a beszerzésével, vagy épp abban a tévhitben él, hogy neki nincs is ilyen.
Mi az a 3 hiba, amit egyéni vállalkozóként elkövethetsz a céged beszerzésében?
1, Azt hiszed ez csak a multiknak való
Valószínűleg nekik nagyobb az árbevételük, mint neked! Nem gondolod, hogy ha ők megnézik kinél, mire és mennyit költenek, akkor neked a kisebb árbevétel mellett még inkább érdemes lenne néha összeadnod, egy egy cégnél mennyit költöttél az utóbbi időben, esetleg utánanézned, nem áll -e épp felszámolás alatt a a partnered?
2, Minek tárgyaljak, kis összegnél úgysem adnak engedményt, vagy kedvezményt!
Most szólok, hogy ez nem (csak) az összegtől függ. Fizetsz rendesen, határidőre? Tervezed, hogy ezután is (csak) náluk rendelsz? Szívesen ajánlanád őket másoknak? A múltkori szolgáltatásukba hiba csúszott? Rengeteg érv van, amire hivatkozhatsz! Lépj túl azon, hogy kicsinek érzed magad ehhez!
3, Én szolgáltató vagyok, alig szerzek be bármit is! Minek nekem beszerzési rendszer!
Tényleg? Nincs telefonszámlád, könyvelőd, ügyvéded, tárhelyed, vevőmarasztaló felugró ablakos szolgáltatód, nem veszel irodaszert, csomagolóanyagot, tréninget? Nincs olyan beszállítód, akitől ha nem kapod meg időre és jó minőségben a szolgáltatást, árut, akkor nem tudod a vevőidet kiszolgálni?
Biztosan van legalább az egyik a fentiek közül. A beszerzés 2 alappillére a rendszerben való gondolkodás és a kapcsolattartás. Nem csak akkor kell a beszállítóiddal kapcsolatot tartani vagy felhívni őket, ha épp problémád van.
Minden forint, ami így a zsebedben marad, talált pénz, és a profitodat növeli!
Ha szeretnél még többet tudni a témáról jelentkezz az ingyenes 8 részes beszerzésfejlesztési minitanfolyamra!
Németh Eszter