A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

Fizetési határidők - A talált pénz dilemmája 1

2014. március 04. 15:08 - n_eszter

Miért kérjünk fizetési határidő emelést?

 

A mai bejegyzésben egy személyes tapasztalatomat szeretném veletek megosztani.

Kezdő beszerző koromban sokszor bizony nekem is nehezemre esett, hogy megrendeléskor, ártárgyaláskor a fizetési határidő témával előálljak. Miért?

Az átlag magyar család gyermekébe  -  a mai viszonyokat tekintve egyébként jogosan és hasznosan - belenevelik, hogy tartozni bizony nem jó és nem is tisztességes. Ezért aztán kezdő beszerzőknél gyakori a következő két probléma:

1, Eszükbe sem jut, vagy nem merik a beszállítótól megkérdezni, hogy van-e rá mód, hogy a megrendelt árut vagy szolgáltatást nem az átvételkor, vagy teljesítéskor, hanem egy előre megállapodott fizetési határidőre teljesíthesse a cég.

2, Ha van szerződés a partnerrel, ahol például 8 nap átutalásban állapodtak meg, eszükbe sem jut, hogy időnként megkérdezzék, hogy lehetne-e ezen felfelé módosítani.

Én, mint beszerző, akkor értettem meg, hogy ez a  téma az üzleti életben nem számít sem tabunak, sem cikinek, amikor az egyik fizetési határidőt növelő kampány keretében az egyik beszállítónk, a megállapodás utáni beszélgetésünk során őszintén elmondta erről a véleményét.

Idézem: "Tulajdonképpen szinte mindenki X napra fizet nálunk, nem is értettem eddig, hogy ti miért nem kértek hosszabb fizetési határidőt ennyi év üzleti kapcsolat után."

Bizton állíthatom, hogy ez a félmosollyal elmondott mondat, akkor hatásosabb volt, mint egy főnöki fenékberúgás, és noszogatás, vagy bármiféle motivációs tréning. Ilyenkor az embernek az első gondolata: Hjaa.. hát ez csak ennyiből áll? Csak kérni kell?

Majd eszébe jutnak az esetleg gyerekkorában otthon és az iskolában hallott mondások, és nem is érti, hogy miért nem csinálta eddig:

"Néma gyereknek anyja se..."

"Aki nem kér, nem is kap.."

"Kérjetek és adatik.."

stb.

A fizetési határidő növelése tulajdonképpen talált pénz egy cég életében, hiszen a szállító finanszírozza arra az időre a cég működésének egy részét.

Ha érdekel, hogy hogyan kérj fizetési határidő emelést és hogyan kezeld az ezzel kapcsolatos esetleges kifogásokat, olvasd el az ezzel kapcsolatos következő bejegyzést, melyben leírom a fizetési határidő emelés kérésének fortélyait.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr605843030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.06.11. 18:27:32

érdekes dolog. Világok és szokások.

Amikor az ember rájön, h mások is emberek, pozíciótól függetlenül és őszinte kéréssel/kérdéssel lehet hozzájuk fordulni, nem robban fel a világ. Az egy nagyszerű pillanat az életben :).

Svájcban automatikusan mindenki 30 napra fizet mindenkinek (ha beteg vagyok, a gyógyszertárban sem fizetek, hanem küldik a héten a számlát és 30 nap-ra fizethetek)

tudom, ez egy extrém korrekt ország, a vállalkozók országa :) de,

ha nem 30 napra fizetsz, hanem 15-re (te ajánlod fel, senki nem kéri tőled) akkor 1-3% visszatéritéssel, árkedvezménnyel "illik" honorálni azt, aki jobban pörgeti a zsetonod. Hallottam már ennél rövidebb időről, de a 3-5% bónusz miatt kevesen merik meglépni (drága vagy a másik oldalról nézve 8nap az necces tud lenni egy tőkeszegény/kezdő cégnél).

Átvételkor senki sem fizet, soha semmit senkinek. Lehet, h ezért sincs korrupció?
süti beállítások módosítása