Vannak pillanatok, amikor az ember nem érti, hogy mások miért nem értik. Voltál már úgy, hogy beszerzőként, vagy akár cégvezetőként beültél egy beszállítóval történő megbeszélésre és azt kívántad, bár ne tetted volna?
Voltak olyan pillanatok, amikor azt kívántad, bárcsak a veled szembe ülő beszállító, tárgyaló partner kívülről hallaná magát? Velem sokszor előfordult! Tudod mi volt a 7 legidegesítőbb hiba, amit a beszállítók elkövettek?
1, Nem tudja mivel foglalkozunk!
Nem egyszer és nem kétszer fordult elő, hogy egy kifejezetten eltökélt és kitartó beszállító időpontot és lehetőséget kapott a bemutatkozásra. Eddig nincs is probléma. De árulja el nekem valaki, hogy miért van az, hogy egy nagyvállalatnál bejelentkező beszállító értékesítője, képviselője, miután heteken keresztül üldöz és végre eléri amit szeretne, a hőn áhított megbeszélési időpontot, miért nem vesz legalább feleennyi fáradtságot és néz utána annak, hogy mivel is foglalkozik a cég.
Miért akar nekem eladni mérőeszközöket és mérlegeket, amikor a cég főképp szolgáltatás nyújtásával foglalkozik. S mikor már harmadszor mondom el neki az első 10 percben, hogy nincs szükségünk hasonló termékekre még mindig nem érti, és köti az ebet a karóhoz, hogy neki azt mondák, hogy mi használunk ilyeneket.
2, Kézzel írt árajánlat!
Az ember azt gondolná, hogy a 21. században ilyen már nem fordulhat elő, de persze téved!
3, Nem reagál a megkeresésre
Kifejezetten bosszantó, ha egy régi partnernek küldünk egy árajánlatkérést, és még csak annyi fáradtságot sem vesz, hogy küldjön egy emailt, amiben megköszöni és lemondja, ha nem érdekli.
4, Nem adja le határidőre az árajánlatot
Minden követ megmozgat, hogy kapjon lehetőséget, aztán nekem kell noszogatni, hogy készítse már el végre az árajánlatot határidőre. Majd ha a végén kizárjuk, mint ajánlatadót, még ő van megsértődve.
5, Szó nélkül beállít!
Az üzleti etikett alapvető eleme szerintem, hogy ha valakivel szeretnénk tárgyalni, akkor először időpontot egyeztetünk vele, hogy egyáltalán ráér-e. Nem csak beállítunk és elvárjuk, hogy a partner azonnal dobjon el minden a kezéből és fogadjon.
6, Tudja, hogy van beszerzés, de a cégvezetőn keresztül próbálkozik.
Egy normálisan működő cégnél az ügyvezető, úgyis továbbadja a feladatot a beszerzésnek, teljesen értelmetlen és felesleges, sőt bosszantó és beszállítóra nézve nem is túl kedvező bemutatkozás, ha az illetékes terület megkerülésével próbál előnyhöz jutni.
7, Zúdul a panaszáradat!
Talán a legidegesítőbb szokás, amikor az üzleti témák helyett a saját problémáival kezdi el traktálni a beszerzőt. Siránkozik hogy nem megy az üzlet és milyen nehéz a helyzete. Valószínűleg azt szeretné elérni vele, hogy beszerzőnek megessen rajta a szíve és nála rendeljen, vagy többet rendeljen nála, de szerintem pont az ellenkezőjét éri el vele.
Nektek milyen bevált módszeretek van a fentiek kezelésére?
Ha szeretnéd a beszerzésedet hatékonyabbá tenni, jelentkezz most az ingyenes online beszerzésfejlesztési minitanfolyamra!
Németh Eszter