A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

Cégvezetők mumusa

2015. január 14. 21:30 - n_eszter

3 szempont a hatékony üzleti kommunikációhoz

Cégvezetők időnként nem tudják elkerülni, hogy ne kelljen bizonyos vállalati döntésekről, változásokról a munkatársakat tájékoztatniuk. Ekkor jön egyik oldalról a gyomorszorító görcs azoknál, akik nem kifejezetten szónoknak születtek, vagy a nemtörődömség azoknál, akik azt hiszik, hogy ők nem felelnek azért, hogy mások mit értenek meg, milyen következtetéseket vonnak le egy beszéd, tájékoztató, megbeszélés után az elhangzottakból. Ha Te cégvezető vagy egyiket sem engedheted meg magadnak!

 

Tudod, mitől függ a beszéded eredménye? Már Arisztotelész is foglalkozott a témával és arra következtetésre jutott, hogy alapvetően 3 tényező határozza meg a beszéded eredményét:

 

1, A beszéded tartalma, logikai felépítése (logosz)

 

Minden beszédnek, tájékoztatónak a cégen belül kell, hogy legyen célja, valami, amit el akarsz érni vele. Amíg nem tudod mi az, jobb, ha ki sem nyitod a szádat. Ha már tudod, mit szeretnél elérni a beszédeddel, az már fél siker. Fontos viszont, hogy a cél elérése érdekében logikailag jó sorrendbe rendezd a mondandódat, vagyis, hogy az egyes részek mindig logikusan következzenek az előző részből. Ha sikerül eszerint összeállítani a beszéded, tájékoztatód, vagy prezentációd, a hallgatóság könnyben megérti, amit mondani akarsz és azt fogják gondolni, hogy Te tényleg tudod mit beszélsz.

2,Szavahihetőséged (ethosz)

 

Ugye mondanom sem kell, hogy ha magad sem hiszed, amit mondasz, az a homlokodra van írva. Néhány másodperc és mindenki látni és érezni fogja, hogy mellébeszélsz, vagy feleslegesen próbálod szépíteni, esetleg elbagatellizálni a témát. Ha rossz hírt kell közölnöd, azt is tedd egyenesen, és ne köntörfalazz. 

 

3, Mennyi érzelmet tudsz belevinni a mondandódba (pátosz)

 

Ha tetszik, ha nem mindannyiunkat az érzelmeink irányítanak. Ha nem sikerül a hallgatóság érzelmeire hatnod, valamilyen módon, nem fogod elérni az elején meghatározott célodat. Ahhoz, hogy ebben jó legyél ismerned kell a közönséged. Kik ők, milyen neműek, milyen korosztály, milyen közös jellemző vonásaik, tulajdonságaik, érdeklődési körük van.

Ha ezt a három pontot szem előtt tartod, már sokat tettél azért, hogy cégvezetőként sikereket érj el az üzleti kommunikációban.

 

 

Németh Eszter

www.facebook.com/megszallottbeszerzok

http://megszallott-beszerzok.blog.hu

www.hatekonybeszerzes.hu

www.ertekesido.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr947064251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.