A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

Sziget árdrágulás, avagy a beszállítói kommunikáció tipikus elemei

2015. január 07. 21:43 - n_eszter

Beszállítói kommunikációs esettanulmány csak erős idegzetűeknek

 

A január 6-i Sziget jegyek áremelkedéséről szóló index cikkben jól megfigyelhetőek, azok a fordulatok, amikkel általában a beszállítók élni szoktak, ha elszánják magukat, hogy áremelési szándékukat bejelentsék a vevők felé.

Mik ezek?

 1, Olyan érveket hoznak, amik amúgy is benne vannak a köztudatban

Amikor előállnak az áremelési szándékukkal minden aktuális, médiában napi szinten hangoztatott rossz hírt előhoznak, ami csak akár egy hajszálnyit is hozzákapcsolható a termékükhöz, szolgáltatásukhoz. 

Mik ezek az indokok mostanában?

1, lemezpiac/ építőipar/könyvkereskedelem/elektronikai ipar/stb.. lejtmenete

2, konkurencia erősödése miatt beszerzési áraik nőnek (itt pl.: fellépők díjai)

3, nőtt az euro árfolyam és nem kalkuláltak ezzel

4, nőttek az üzemanyagköltségek

5, útdíjakat vezettek be, stb.

 

2, Érvek utáni első verzió a kompenzálásra, hogy terveik szerint ez majd innovációra, fejlesztésre fordítják

 

idézet a fenti cikkből:"A szervezők ígérete szerint az idei áremelésből származó többletbevételt teljes egészében a programkínálat fejlesztésére fordítják."

 

Csak halkan kérdezem meg:

1,Most akkor fejlesztés vagy költségnövekedés  

 

Értem én, hogy nőttek a költségeik, de akkor most valóban nőttek a költségeik és kell a plusz pénz vagy ez a fejlesztésre kell?
Vagy csak véletlen rosszul fejezték ki magukat?

 

2, A fellépőknek a lemezkiadások csökkenése miatt forgalomkiesésük keletkezett és a fesztiválokból akarnak megélni, ezért emelik az áraikat

 

Ha kevesebb pénz folyik be a zenészeknek, és ebből akarnak megélni, nem minden lehetőséget megragadnak, hogy felléphessenek? 

 

3, Van a szervezőknek más esélye a profit növelésére?

Esetleg megfordult az valakinek a fejében, hogy (az egyébként nyereséges éves záró) Sziget Kft. hogyan tudja egy teltházas rendezvény bevételeit és profitját növelni?

Ha több ember nem tud bemenni a rendezvényre, akkor csak az árat lehet emelni, ugye? 

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy aki eddig elment rá, az a pár ezer forintos emelkedés hatására most otthon marad, hiszen ez egy életstílus lett. De azért nem biztos, hogy mindenkit teljesen hülyének kellene nézni.

 

Németh Eszter

Beszerzésfejlesztési tanácsadó

www.facebook.com/megszallottbeszerzok

www.hatekonybeszerzes.hu

www.ertekesido.hu

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr157047747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2015.01.08. 09:26:31

Egeszen okos embernek latszol. Tehat nyilvan megertetted, hogy a programkinalat fejlesztese az azt jelenti, hogy harmadvonali, minden fesztivalra orommel elmeno olcso zenekarok helyett, elso osztalyu, meno, de arait folyton emelo, es eleg fesztivalajanlattal rendelkezo bandak idehozasa a cel. Ebbol minden kovetkezik, amit te itt szet akartal cincalni.

Nem kellene az olvasoidat ennyire hulyenek nezni, hogy a fenti osszefugges helyett zavaros osszevissza posztokat irogatsz.

n_eszter 2015.01.08. 09:40:09

@is: köszönöm a hozzászólásod! A fenti az én véleményem. Nem kell vele egyetérteni. :)
Lehet, hogy te olyan bennfentes információkkal rendelkezel, amiből az általad leírtak egyértelműek, de ez persze nem derül ki a "nevedből".