A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

3 hiba, amit még a leggyakorlottabb beszerzők is elkövetnek néha

2014. december 13. 22:04 - n_eszter

Beszerzői hibák toplistája

 

Mindenki szokott hibázni. Főleg akkor, ha olyannyira rutinosnak érzi már magát, hogy azt hiszi, ő tévedhetetlen, de legalábbis vele ilyesmi aztán biztosan nem fordulhat elő.

phantom_wurst.jpg

Mik azok a tipikus beszerzői hibák, amik néha még a legrutinosabb beszerzőket is utolérik, ha nem figyelnek?

1, Csak az  árengedmény lebeg a szemük előtt.

 

Minden beszerzőnek elemi célja, hogy a lehető legjobb árat érje el. Vannak azonban olyan esetek, amikor a tárgyalás során az ember annyira belemerül a másik fél meggyőzésébe, hogy elfelejti azt az egyszerű tényt, hogy legolcsóbb ár, legjobb minőséggel és legmagasabb szintű szolgáltatással csak a mesében van!

Aztán a kapott árengedménynek annyira megörül, hogy elfelejti ellenőrizni, hogy a szuper ár, nem járt-e együtt a minőség vagy a kapcsolt szolgáltatások szintjének romlásával. Természetesen rendel, aztán pedig csodálkozik, csak akkor már késő.

 

2, Elfelejtik ellenőrizni a megrendelés visszaigazolást

 

Többször előfordult már, hogy valami megmagyarázhatatlan módon a megrendelés visszaigazolás helyenként eltért egy két elemében a megrendeléstől.

Ennek oka lehet egyszerű emberi figyelmetlenség a beszállító egyik munkatársa részéről, de vannak olyan esetek is, amikor van némi szándékosság a dologban.

Komoly konfliktusoktól kímélhetjük meg magunkat, ha szokásunkká tesszük, hogy ezt a dokumentumot is ellenőrizzük, nem csak elégedetten nyugtázzuk, hogy kaptunk visszaigazolást, így minden rendben, jöhet a következő feladat.

 

3, Egy számukra szimpatikus beszállítónál, tovább tolerálják a hibákat

 

Ezzel aztán arra nevelik a beszállítót, hogy nem probléma, ha az áru vagy szolgáltatás nem a megbeszélt határidőre vagy minőségben készül el. Jókat beszélgetnek, a beszerző a kötelező ejnye-bejnyét megejti, hogy a lelkiismeretét megnyugtassa és racionális érvekkel próbálja alátámasztani, hogy miért nem keres végre egy megbízható beszállítót.

Miért teszik ezt? Mert a beszerző is ember. Szívesebben köt üzletet olyanokkal, akik hasonlóan gondolkodnak, mint ő. Egy ponton túl azonban a személyes szimpátia már nem elég. 

 

  

Veled előfordult már valamelyik hibát elkövetted? Ha igen, mit tettél, hogy javítsd?

 

Tag vagy már? Ha nem, csatlakozz!

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

 

Németh Eszter

www.hatekonybeszerzes.hu

www.ertekesido.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr855834415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.