A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

Az 5 leggyakoribb csapdahelyzet webáruházi beszerzéseknél

2014. május 30. 08:56 - n_eszter

Webáruházak veszélyei

 

A tegnapi webáruházi vásárlások előnyeit összegfoglaló bejegyzés után nézzük meg, mire kell figyelni, ha valaki arra adja a fejét, hogy webáruházon keresztül vásároljon. A problémák nem csak céges beszerzéseknél érvényesülnek, de talán ott okozhatják a legnagyobb problémát.

Ha nem szeretnél a beszerzési folyamat végé meglepődni jó, ha figyelsz a következő 5 lehetséges problémára.

basket.jpg

1, A járulékos költségek nehezen összehasonlíthatók

Bár az előnyöknél az alapár könnyű összehasonlíthatóságát megemlítettük, érdemes azonban arra nagyon odafigyelnünk, hogy milyen egyéb, járulékos költségek adódhatnak, ami első ránézésre sokszor nem egyértelmű, hiszen többnyire az apró betűben, vagy a szállítási és fizetési feltételek között szerepelnek.

Ilyen plusz kiadások lehetnek például:

  • csomagolási költség
  • szállítási költség
  • szállítási költség vidékre
  • nem regisztrált vevőknek járó kedvezményektől való elesés

 

2, Egyedi, vevőhöz kötődő kedvezmények hiánya

Míg egyéb beszállítóknál, ahol gyakrabban vásárolunk, sokszor van lehetőség az árból alkudni, webáruházaknál az automatizált rendszerek miatt ez nem működik.

Még abban az esetben sem, ha visszatérő, rendszeres vásárlók vagyunk, ezzel pedig komoly megtakarításoktól eshetünk el.

Persze előfordul, hogy vannak akciók, de ez a vevő hatáskörén kívül esik, teljes mértékben a webáruház stratégiájától függ.

3, Telik, múlik az idő a nézelődéssel

Az okosan felépített webáruházakat olyanra tervezik, mint egy piac. A lényeg, hogy a vevő minél jobban "eltévedjen", azaz minél többet nézelődjön, és persze minél többet vásároljon. A legtöbb webáruházban ma már nem ritka, hogy ha a nézelődő rákattint egy termékre, rögtön ahhoz a termékhez valamilyen szempontból kapcsolódó, vagy hasonló termékek tucatjait kezdi el ajánlani az oldal. Pont, mint a piaci kofák. Vagyis, aki nem figyeli az időt, egyszer csak azt veszi észre, hogy már 1 órája nézelődik, és amit akart, ugyan még nem tette be a kosárba, viszont lehet, hogy pár olyan dolgot már belepakolt, amit igazából nem is akart megvenni.

4, Adatokkal való visszaélés

A legtöbb webáruházban a fizetés már többnyire biztonságos, mégsem árt odafigyelni arra, hogy milyen adatainkat adunk meg. Pin kódot, jelszavakat megadni minden esetben szigorúan tilos.

Érdemes azonban azt is szem előtt tartanunk, hogy az esetek 99%-ban ha megadjuk a telefonszámunkat, vagy email címünket, biztosan számíthatunk rá, hogy levelek és telefonhívások özöne indul meg reklám céllal egészen addig, amíg hivatalosan vissza nem vonjuk az adataink kezeléséhez korábban megadott engedélyt.

A regisztrációs oldalak jelentős részén alapesetben már a regisztráció során hozzájárulunk, hogy hírleveleket, reklámokat küldjenek nekünk. Persze az okosabb webáruházzal rendelkező cégek, a hírlevelekbe például nem csak termék promóciókat tesznek, hanem olyan hasznos vagy érdekes tartalmat, amit a vevő esetleg még el is olvas, de legalábbis nem iratkozik le azonnal a hírlevélről. Így megmarad az esélyük arra, hogy visszatérő vásárlóvá váljunk.

5,  Személyes kapcsolatok hiánya

A végére írtam, de nem elhanyagolható hátrányt jelent a személyes kapcsolatok hiánya. Ugye mindenki előtt ismerős az a kép, amikor az évek óta hetente ugyanabba a boltba járó vásárlónak megsúgja az eladó, hogy a helyében ezt a terméket most nem venném meg, vagy nemes egyszerűséggel elszalad a raktárba és a frissen érkezett áruból ad, nem a pultban levőből. 

Ugyanez igaz a céges beszerzéseknél is. Nem egyszer előfordul, hogy a rendszeresen vásárló, jó kapcsolatot ápoló beszerző kap egy fülest, hogy abból a termékből, amit gyakran vásárol, érdemes kicsit többet venni, mert áremelkedést jön, vagy épp olyan akció, kedvezmény van, ami miatt érdemes kicsit előbbre hozni a beszerzést.  

 

Mi következik mindebből? Az előnyöket és a hátrányokat figyelembe véve, céges beszerzéseknél hosszú távon mindig jobban megéri rendszeres, aktív vevővé válni megfelelő ár-érték arányt biztosító és a partneri kapcsolatokra figyelő beszállítónál vásárolni, mert a pillanatnyi előnyök az idő múltával elkopnak.

Neked mi a véleményed? Töltsd ki a kérdőívet!

Ha szeretnéd a beszerzésedet hatékonyabbá tenni, jelentkezz most az ingyenes online beszerzésfejlesztési minitanfolyamra!

Németh Eszter

Beszerzésfejlesztési tanácsadó

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

www.hatekonybeszerzes.hu

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr996225953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipas 2014.05.31. 07:26:58

"Míg egyéb beszállítóknál, ahol gyakrabban vásárolunk, sokszor van lehetőség az árból alkudni, webáruházaknál az automatizált rendszerek miatt ez nem működik."

Best offer? Van olyan.

"Még abban az esetben sem, ha visszatérő, rendszeres vásárlók vagyunk, ezzel pedig komoly megtakarításoktól eshetünk el."

Kuponok?