A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

Az 5 leghatékonyabb stresszkezelési módszer

2014. május 13. 20:55 - n_eszter

Hogyan csökkentsd a munkahelyi stresszt?

 

Megfigyeltétek, hogy akinek van munkahelye az azért stresszel, akinek nincs, az meg azért? Ráadásul az orvostudomány a betegségek legalább 90%-nál a stresszet jelöli meg, mint a betegségek legfőbb, de legalábbis jelentős okát! Kevés olyan munkahely van, ahol a munkavállaló kisimult idegekkel, nyugodtan megy haza a munkából és még kevésbé gyakori ez beszerzőknél és cégvezetőknél.

Ha nem szeretnél a folytonos idegeskedéssel a környezeted agyára menni és a folyamatos stressz miatt az magyar egészségügy egyik jeles intézményében kikötni, alkalmazd a következő módszereket!

 

1, Vedd észre, hogy valami baj van veled!

Ne folyton a külső körülményeket és munkatársakat hibáztasd! Vedd észre, hogy magadban kell keresned a probléma gyökerét. Ha az alábbi tüneteket észleled magadon, ideje elgondolkodnod, hogy épp egy stresszes időszak közepén vagy: szorongás, depresszió, félelem, csalódottság. Ne fogd a tüneteket mások viselkedésére!

Ne feledd:

"Az élet 10%-a, ami veled történik, és 90%-a,
ahogyan reagálsz a történésekre.„

(John C. Maxwell)

Fogadd el, hogy először magadon kell változtatnod, ahhoz, hogy a körülmények változzanak. Hogyan akarsz másokon változtatni, ha önmagadon sem tudsz?

Bad news: Even little everyday stresses can impact your long-term mental health. Good news: You can easily reset, recharge, and rejuvenate with these simple tips.
http://www.pinterest.com/pin/117656608987353088/

 

2, Fogadd el, hogy bizonyos dolgok nem rajtad múlnak!

Tudsz rajta változtatni? Nem? Akkor minek idegesíted rajta magad. Igen? Akkor idegeskedés helyett találd ki, hogyan fogsz változtatni, és tégy meg mindent azért, hogy ez sikerüljön.

3, Tervezd meg a napod!

 Ha nem hagyod, hogy a szél ide-oda sodorjon, vannak céljaid, és igyekszel magad ezekhez tartani, sokkal eredményesebben telik a napod, és kevésbé érzed magad kiszolgáltatottnak.

 A célkitűzéssel kapcsolatban segít, ha figyelembe veszed a célkitűzés fő alapelveit.

4, Vezesd le a feszültséget, mielőtt váratlanul kitör rajtad! Mozogj!

 A stressz nem ok nélkül keletkezik az emberben. Bármilyen furán hangzik, de ez egy önvédelmi mechanizmus, ami

lehetővé tette őseinknek a menekülést, és a vészhelyzetek kezelését. Napjainkban azonban azok az önvédelmi mechanizmusok, amik akkor a stressz hatására beindultak, nem működtek, vagy legalábbis nem biztos, hogy eredményre vezetnének. Elvégre nem húzhatsz be mindenkinek, aki beszól, akadályoz, vagy csak csúnyán néz rád, és nem is menekülhetsz el minden helyzetben

Mivel a munkahelyek többsége nem teszi lehetővé a stressz fizikai levezetését, ezért erről otthon vagy a munkahelyen kívül, önmagadnak kell gondoskodnod, sport, vagy valamilyen testmozgás formájában.

5, Nevess magadon!

 Azok, akik túlságosan komolyan veszik magunkat és nem tudnak önmagunkon nevetni, előbb utóbb besavanyodnak, és sokkal gyakrabban szenvednek  a stressz különböző tüneteitől.

Az optimizmus és a vidámság egyébként is sok problémát megold, ezért ne terheld magad felesleges búskomorsággal és önváddal.

Ha valamit elrontottál, nézd meg, mit tudsz legközelebb jobban csinálni és állj pozitívan a dolgokhoz.

 

Ha tetszett, ajánld ismerőseidnek is a bejegyzést és nyomj egy like-ot! A Klubhoz a lenti linkre kattintva csatlakozhatsz!

Ne feledd! A stresszkezelés megelőző tevékenység!

Németh Eszter

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr416158804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.