A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

Tudod, melyik az a kérdés, amelyiktől a legjobban menekülnöd kell az üzleti életben?

2014. augusztus 26. 14:43 - n_eszter

Időrabló kérdések 1

Ugye ismered azt az érzést, amikor belemerülsz a munkádba, már éppen kezded azt érezni, hogy hú most aztán megváltom a világot, amikor hirtelen csörög a telefon, betoppan egy munkatárs, partner, barát. Valaki, aki egy nagyon egyszerű és szerény kérdést tesz fel neked, amire az emberek 90%-a nem tud nemet mondani.

Tudod mi ez a kérdés, és hogyan dönti romba minden tervedet?

Zeit.jpg

"Látom, sok a dolgod, ne haragudj, hogy zavarlak. de VAN EGY PERCED?"

 

Tudod mit jelent számodra ez a kérdés, és hogyan hat a munkádra, és a jövődre?

Hatás 1

Úgy hat, mint egy fenékbe rúgás. Abban a pillanatban elveszted a fonalat, teljesen mindegy, hogy mit válaszolsz a feltett kérdésre. Itt a vége. Keresheted újra a fonalad elejét.

Hatás 2

A delikvens távozásával elönt a fáradtság! Tudod, mibe fáradsz el általában a legjobban? Ha hiszed, ha nem, a félbehagyott feladatokban, mert olyan szinten terhelik le a gondolataidat, hogy nő a stressz szinted, és csökken a hatékonyságod, kreativitásod. A Van egy perced? kérdés az egyik legalkalmasabb arra, hogy növelje a félbehagyott feladataid számát.

Hatás 3

Ha naponta többször fordul ez elő veled, egyszer csak elkezded elhitetni magaddal, hogy ez az élet rendje, ez már így marad örökre. Nincs is értelme komolyabb feladatoknak nekiállni. Mit jelent ez? Gyűlnek, gyűlnek és gyűlnek a fontos, de elvégzetlen feladataid.

 

Mit lehet tenni ez ellen?

Több megoldás is van, de a legegyszerűbb a következő 2 lehetőség.

Megoldás 1

Tanulj meg nemet mondani! Ez persze nem jelenti azt, hogy légy minidg morcos és faragatlan. Nem kell mindig mindenkit elküldeni a fenébe. Van ennek elegánsabb és hatékonyabb módja is. 

Kérd meg a betoppanó, hívatlan vendéget, hogy ha nem olyan sürgős, beszéljetek meg egy időpontot és akkor akár 5-10 percet is tudsz rá szánni a kért 1 perc helyett. Nagyon kevesen vannak, akiknek oylan sürgős lenne a téma, hogy ne élnének egy ilyen kedvezőbb lehetőséggel.

Megoldás 2

Légy következetes, szoktasd hozzá a munkatársakat, környezetedet, hogy vannak olyan időszakok, amikor nem akarod, hogy zavarjanak.

Ezeket foglald le magadnak az Outlookban, vagy tegyél ki egy ne zavarjanak táblát, vagy egyszerűen minden lehetséges fórumon kommunikáld, hogy mi az a fix időpont, amikor saját, elmélyülést, koncentrációt igénylő feladataiddal foglalkozol. 

 

Persze lehet most gyártani a kifogásokat, hogy ez nálad miért is nem működik, de egy dolog biztos, ha te nem vigyázol a saját idődre, más nem fog. Vagy teszel azért, hogy elkerüld ezt az időrablót, vagy beállhatsz a siránkozók sorába. Ha nem szeretnéd ez utóbbit, jelentkezz most az ingyenes online időhatékonysági tanfolyamra!

 

Ha tetszett, ajánld ismerőseidnek is a bejegyzést és nyomj egy like-ot! Köszönöm!

Németh Eszter

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

 

 

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr476637209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yoss 2014.08.26. 20:55:04

Ez eléggé túl van spilázva. Ha annyira elfoglalt vagyok, akkor nem veszem fel a telefont. Ilyen egyszerű.

ZON 2014.08.26. 21:23:01

Jobb holnap 5-10 percet feláldozni, mint ma egyet?
Én, ha megzavarnak, rögzítem az agyamban a megkezdett feladatot, ha nem megy, firkantok egy emlékeztetőt. Lehet, hogy holnap még rosszabb lesz az időpont, és beesik a "mitakarmárezmegint" effekt, és feleslegesen leszek bunkó valakivel.
25 év ügyfelezésének tapasztalata.

n_eszter 2014.08.26. 21:30:01

@ZON: igen ez is egy megoldás...
Én azt tapasztaltam, hogy ha másik időpontot ajánlasz fel, kicsit hosszabb időtartammal, akkor a delikvens nem sértődik meg, mert nem érzi azt, hogy le akarod rázni, viszont az esetek egy jelentős része addigra megoldódik magától, és az emberek egy másik része pedig rájön, hogy mivel azonnal sosem ugrasz, először veszi a fáradtságot és megpróbálja egyedül megoldani a dolgot..

Persze ez munkakör függő is..
Ügyfélszolgálat nyilván nem küldheti el a vevőt, hogy jöjjön vissza két nap műlva.. :) (leglábbis nem túl szép megoldás)

Advanced Flight 2014.08.26. 22:03:00

Nekem ki van készítve az asztalomra pár cukorka, mindegyikre rá van írva, hogy egy perc. Ha valaki bejön, hogy "Van egy perced?", hát adok neki egy percet. Jó, mi? :-)

Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 22:03:18

@Yoss: Ha ott állnak melletted, akkor fújhatod. Egyébként Tonk Emil tartott erről egy előadást, ha céges üggyel foglalkozol, akkor még a nagyfőnököt is megkérheted, hogy várjon pár percet. Kulturált helyen, tapasztalat mutatja, működik. Nem kulturált helyen? Hát az szívás.

gizmo26 2014.08.26. 22:13:09

Nagyon ismerem ezt az érzést. Egy 10 fő alatti irodában dolgoztam, és a főnök sóher volt felvenni egy titkárnőt. Ezért mi vettük fel a telefont olyan ügyekben is, ami nem tartozott hozzánk. Nekünk kellett lezérni az összes ügynököt, meg a sok hasonló idiótát, akik amúgy nagyrészt a főnököt keresték.

És ő nem fogta fel, hogy ez annyira rontja a termelékenységünket, hogy akár megérte volna alkalmazni egy titkárnőt is.

tisztapista 2014.08.26. 23:12:10

Nincs általános recept. Egy titkárnőt 5 perces feladatokkal is lehet zaklatni. Ha jól csinálja, akkor van egy listája, ami alapján megy, és úgysem lehet kizökkenteni. Apropó, ha van egy listája, akkor azt is meg tudja becsülni, hogy az aznapra előirányzott feladatok végrehajtásával hogy áll, és belefér-e még egy "van egy perced?" feladat.

De például egy programozó elmélyült alkotó munkát végez. Nem érdemes zavarni, mert nem tud visszatérni a gondolatmenetbe utána. Listát sem tud írni, mert legtöbbször egy konkrét problémán dolgozik, és az optimális megoldás a feladata.

Munkahelyi normákat kell bevezetni, a vezető felelőssége az, hogy felismerje, hogy a munkahelyen elmélyülést igénylő munkához elmélyülős munkakultúrát kell kialakítani.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.27. 08:33:59

Az én munkám olyan, hogy egyrészt iszonyú aprólékos, részletekre odafigyelés igénylő, piszmogós meló, másrészt a fél cég hozzánk rohan mindenféle óhajjal-sóhajjal, napi 3-4 megbeszélésre kell menni, stb... elég nehéz a kettőt összeegyeztetni. Újabban én is bevezettem a "kérem ne zavarjanak" táblát az asztalomon, kikapcsolom a telefont-emailt-csetet és bedugom a fülembe a zenét. De a legfontosabb: megtanultam, hogy mindig, mindenki dolga-baja ráér. Soha senkinek nem annyira fontos a kérdése, hogy nem tud egy-két órát várni a válaszra.

fogyasztói magastartás 2014.08.27. 12:44:16

Ez a poszt pontosan arra alkalmas, hogy bemutasson egy rossz vezetői hozzáállást.

Ha jó vezető vagy, nem tesznek fel ilyen kérdéseket. Hogy hogy éred el ezt, na az az én titkom marad.

Aki nem vezető, annak pedig azt tudom mondani, hogy bizony a csapatmunka megkívánja a multitaskingot. Viszont jó csapatban nincs ilyen ad-hoc kérdezősködés: a csapat hamar segít abban, hogy is kell ezt csinálni. A jó csapatot pedig megintcsak a vezetőnek kell felépíteni.

A titok egyik oldala, hogy a HR-es csajszi a közelébe nem mehet az osztályodnak, sem az új felvételiseknél, sem később....

manager2008 2014.08.27. 12:45:47

Egyszerűbb megoldást választottam. Felvettem egy bombázó titkárnőt (de olyat aki nem volt az esetem)és egy csomó egyszerű feladatban adtam neki hatáskört. Imádtak vele csevegni és mivel volt lehetősége a megoldásra is, nekem már nem kellett foglalkozni a partnerekkel. Még jobb lett volna kettő. A béréhez képest sokkal komolyabb feladatokat is képes volt megoldani, mert ha elakadt, vagy nem találta a megoldást vele én is szívesen beszéltem és segítettem neki. A partnerek pedig nem voltak megsértődve hogy nem fogadtam őket.

2014.08.27. 12:47:00

Megoldás 3 (arra az esetre, ha óvatlanul igent mondtál): tedd ki megad elé az órádat, és egy perc után közöld a másikkal hogy letelt a kért egy perc, majd alkalmazd a Megoldás 1-et

2014.08.27. 12:48:04

@n_eszter: Mondjuk, a vevő nem azzal kezdi, hogy "van egy perced?".
süti beállítások módosítása