A beszerzés megszállottai

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

13+1 tipp, amivel növelheted a hatékonyságod

2014. július 23. 10:27 - n_eszter

Produktivitási tippek vállalkozóknak

Időnként nehezedre esik lépést tartanod a beözönlő feladatokkal? Gyakran mész haza úgy, hogy  több a feladat, mint amivel reggel kezdtél? Íme 13+1 ötlet, hogyan növeld a hatékonyságod.

Ettől persze a feladatok még nem fognak eltűnni, de a tippek fokozatos alkalmazásával képes leszel a több eredményt elérni és már ettől jobban fogod érezni magad. Ez pedig sokszor fontosabb, mint még két további feladat elvégzése, ami lehet, hogy egyébként magától is megoldódott volna.

 

kaoszbol_rend.jpg

1, Tanulj azoktól, akik jól csinálják!

Azt mondják, hogy az okos ember mások kárán tanul. De nem csak mások hibáiból, hanem a jó példáiból is érdemes tanulni. Ha van olyan ember a környezetedben, aki eredményesen, jó időbeosztással dolgozik, keresd vele a kapcsolatot és beszélgess vele. Kérdezd meg, milyen technikái, módszerei vannak, amivel ezt a hatékonyságot eléri. Ha nála működött lehet, hogy neked is segíthet.

2, Legyenek céljaid!

Ennek a pontnak két vetülete is van. Egyrészt legyenek céljaid az életben, amiket el akarsz érni, amiért reggel érdemes felkelni, és érdemes a napot végigcsinálni.

Másrészt minden feladatnak, amibe belekezdesz, tudd a célját. Elég nehéz hatékonyan dolgozni és eredményt elérni, ha azért végzek egy tevékenységet, hogy teljen az idő, vagy mert azt mondták meg kell csinálni. Ha tudom, hogy annak a feladatnak az elvégzése nekem személy szerint miért lesz jó, egyrészt lelkesebben, másrészt eredményesebben fogom megcsinálni.

Ha végképp semmi értelmét nem látod a feladatnak, de mindenképpen meg kell lennie, csináld meg azért gyorsan és hatékonyan, hogy minél előbb más, számodra több értelemmel bíró feladatba kezdhess és ezt az egyet letudd. Ha úgyis meg kell csinálni, mi értelme morgással és panaszkodással tölteni az időt. Csináld meg és felejtsd el.

3, Legyen napi feladatlistád!

Ha előző este úgy fekszel le, hogy átgondolod a következő  nap várható eseményeit, és leírod azokat a feladatokat, amiket el kell végezned, egyrészt nagyobb az esélye, hogy nem marad ki semmi, másrészt reggel nem kell azon gondolkodnod, hogy mivel is kezd a napot.

4, Dolgozz a pioritások alapján!

A fenti feladatlista még hatékonyabb, ha fontossági sorrendbe rendezed a felírtakat és a legfontosabbal kezdesz. Általában a legfontosabb feladatok azok, amik tovább tartanak, és amiket az ember szeret halogatni. A többség inkább nekiáll az apró cseprő kisebbeknek, mert így úgy érzi, mintha sokat haladt volna aznap. Persze ezzel szépen eltelik a napja és a fontos dolgok elmaradnak. A nap végén pedig azzal az érzéssel zárja a napot, hogy ma sem jutott előbbre az érdemi feladatokat illetően.

5, Legyenek határidők, időtartamok!

Haladóknak érdemes a fenti prioritás szerinti lista mellé a várhatóan ezekhez szükséges időt és a határidőt is odaírni, így hamar kiderül, hogy mindaz, amit felírtál belefér-e elméletileg egy napba. Persze menet közben is kiderülhet, hogy egy esetleg beeső fontos feladat miatt nem jut idő mindenre, ekkor könnyebb a napot újratervezni, hiszen egy pillantásra látszik, hogy mi az, amire még lesz idő, és mire nem.

6, Legyen heti legfontosabb feladatod!

Mindig vannak aktuális projektek, amik azon a héten a legfontosabbak. Nekem például nagyon jól bevált az a módszer, hogy a naptár tetejére ahhoz a héthez, mindig beírom, és kiemelem azt az egy legfontosabbat, amit azon a héten mindenképpen meg akarok csinálni, főleg, ha ez a feladat több részfeladatból áll. Ezzel elkerülöm azt, hogy pénteken ébredjek rá, hogy pont a legfontosabbat nem csináltam meg.

7, Legyen elért eredmények összesítő és dicséret!

Persze az ember nem csak a feladatokért él. Fontos, hogy időnként (ez lehet hetente, havonta) kicsit összegezzük, mi mindent végzünk az előző időszak alatt, főleg, ha egy pörgősebb, sűrűbb időszak van mögöttünk. Érdemes néha egy egy különösen nehéz, bonyolult, több energiát, kitartást, szervezőkészséget, vagy csak éppen problémásabb feladatot felírni, ha elvégeztük, és kicsit vállon veregetni, megdicsérni magunkat (ha esetleg más nem tenné). Egyszerűen csak azért, mert jól esik a tudat, hogy ez is sikerült. Mindenkinek szüksége van időnként egy kis megerősítésre, hogy jól csinálja a dolgát.

8, Tanulj a múltból, elemezd a sikereket és a kudarcokat is!

A fenti eredménylista azért is hasznos, mert visszagondolva a feladat elvégzés menetére, eszünkbe juthatnak olyan mozzanatok, amiket különösen jó csináltunk, vagy épp amit máskor jobban is lehetne. Mindkét dologból érdemes tanulni.

9, Lépésenként haladj!

Időnként nehéz megvalósítani, de törekedni kell arra, hogy amit elkezdesz, azt be is fejezd. Ne akarj mindent egyszerre csinálni, mert megosztja a figyelmedet, és csak hibákhoz vezet. Ráadásul az lesz a vége, hogy egyik feladat sem lesz kész.

10, Szervezd ki a feladatokat, amikhez nem te kellesz!

A fontossági sorrend felállításakor olyan szemmel is vizsgáld meg a feladataidat, hogy van-e rá lehetőség, hogy valaki mással csináltasd meg. Nem bzitos, hogy mindig, mindenhez rád van szükség. Ezzel növeled saját hatékonyságod is. 

11, Egyél reggelit!

Lehet, hogy furcsán hangzik, de ha üres gyomorral mész be dolgozni, vagy épp bent a munkahelyen állsz neki reggelizni, akkor első esetben hamar kimerülnek a tartalékaid és nem tudsz koncentrálni, másik esetben pedig pont a reggeli leghatékonyabb időszakot pazarolod el. Persze ehhez egy kicsit előbb kell reggel felkelni, de később ez az idő sokszorosan megtérül.

12, Igyál legalább 2 liter folyadékot naponta!

Fontos a folyadék utánpótlás is, hiszen az agyunk 78% és az izmaink 70%-a víz. Vagyis ha nem pótolod a folyadékot nem fognak rendesen működni. Legjobb a tiszta víz, de a gyümölcslé, tea is megteszi. A lényeg, hogy ne várd meg amig szomjas leszel, hiszen az már a szervezeted hiánytünete. 

13, Mozogj!

Csökkenti a stresszt, és növeli a hatékonyságot. Legalább hetente 2-3 szor szánj időt a mozgásra, legjobb, ha barátokkal, társulsz, így kisebb lesz a kísértés, hogy elsumákold. Már egy két hét után érezni fogod a különbséget.

13+1 Legyen pihenő időd!

Minden héten iktass be pár óra aktív pihenést, családdal barátokkal vagy akár egyedül. Ez alatt ne a munkán, vagy az otthoni feladatokon járjon az eszed, hanem pihenj!

 

 A fenti tanácsok egy része könnyebben, másik része nehezebben megvalósítható. Munkakörtől, és embertől is függő, kinek mi esik nehezére. De ezekre is igaz, hogy apránként érdemes egyet egyet elkezdeni megvalósítani. Ha egyszerre akarsz teljes életmód és gondolkodásmód váltást végrehajtani, nagyobb eséllyel fog kudarcba fulladni. Tudod, 9-es pont, haladj lépésenként, de azért haladj!

 

Ha tetszett, ajánld ismerőseidnek is a bejegyzést és nyomj egy like-ot! Ha kíváncsi vagy további információkra is, jelentkezz az ingyenes online időhatékonysági tanfolymara!

 

Németh Eszter

Megszállott Beszerzők és Cégvezetők Klubja

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://megszallott-beszerzok.blog.hu/api/trackback/id/tr956531311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

micsoda? 2014.07.23. 21:27:09

"Kérdezd meg, milyen technikái, módszerei vannak, amivel ezt a hatékonyságot eléri. Ha nála működött lehet, hogy neked is segíthet"

Ez kitoldanám a következővel:
- Csak akkor válaszolj,ha nyugdíj előtt állsz. Könnyen megtörténhet, hogy a kíváncsi kitúr helyedből.
- Legjobb ha főnőköd, vagy a tulajt kérdezed, jó pont, és akkor mindegy, hogy mit és hogyan dolgozol:)

Szerintem fontos a ll, l3, és 13+1, a többi vagy megvan, vagy nincs.